A magyar kocsik legfontosabb jellemzője az volt, hogy - a járműkészítés történelmében valószínűleg először - ezekre a hátsónál kisebb első kerekeket szereltek, ami lehetővé tette az igen kis íven való fordulást. Ezenkívűl a kocsiknak az addigi járműveknél mélyebb súlypontja lehetővé tette ,hogy gyorsabban haladjanak velük. A könnyű kocsitest függőágyhoz hasonlítható bőr felfüggesztésben nyugodott, lényegesen nagyobb kényelmet biztosítva ezzel az utasok részére. A többrétegű elliptikus rugó - ami szintén magyar találmány - jelentősen javította a kocsi használhatóságát, és nagyobb biztonságot és kényelmet nyújtott a nagy sebességnél is.

Nevelőbő kocsija
Ez a két kerekű gigek csoportjába tartozik,
a hátsó ajtón keresztül lehet felszállni.

Francia, elöl fedett phaeton
Ez a kocsi a phaetonok- könnyű futókocsik- közül
az egyik legnehezebb.

Western kocsi
A lekerekített aljú kocsitestet börből készült kötelék segítségével függesztették fel, ellensúlyozva ezzel a rossz talaj hatását.
Nagy-Britannia és Európa
A kocsikészítés mesterségében a végső fejlesztések Nagy Britanniához kapcsolódnak, mivel itt a XIX. század elején kiépültek a kemény buroklató utak és rendelkezésre álltak a megelőző évszázadra kialakult angol telivérek. Noha csak a XIX. század közepéig tartott az angol " kocsizás időszaka ", komoly hagyományt teremtett, megindította a "privát hajtás" elterjedését, és ezzel létrehozta a hatalmas kocsigyártó iparágat. Európa más részein ahol az utak még nem voltak fejlettek,a kocsilovak tenyésztéséhez a testesebb fajtákat részesítették előnyben.

Írjaunting
Az utasok a kocsi két oldalára
szerelt üléseken, arccal kifelé ültek.
Amerika és Ausztrália
Az angol portakocsi megfelelőjét 1825-ben készítették el először Amerikában. A legjobb darabokat, az Abbot- Dowing Co. készítette a New Hampshirebeli Concordban. Innen ragadt rájuk a "Concorde" név. 1853-ban Ausztráliában is megjelentek ezek a postakocsik, és jól alkalmazkodtak a helyi viszonyokhoz.

Cocking Cart
A kakasviadalokon ezzel vitték a madarakat mégpedig úgy, hogy általában két lovat fogtak be egymás mögé (Tandem).

Spider Phaeton
Ez a kocsi Amerikából származik. Két lóval előtte,
kedvelt jármű volt a XIX. században a
parkokban és a városokban való kocsikázáshoz.

Négykerekű Ralli Car
A dogcart ezen utódja négy személy szállítására volt alkalmas,
az ülés alatti hellyel és a csomagok számára.

Fedett Well Gig
Ez volt a legpraktikusabb jármű orvosok, üzletemberek...stb számára, és a rossz időjárás ellen is védelmet nyújtott.

Barouche
Ez már a hintók lekedveltebb formája volt, amelyet egypár jó fajtájú ló húzott.
Kocsitípusok
A külföldi kocsikat is négy csoportba sorolhatjuk: phaentonok, kétkerekű gigek, sportos dogkartok és brakek.A phaentonok nagy családájból a "spiderek" voltak a legelegánsabbak. A gigek elé csak egy lovat fogtak be. Ezeket gyakran használták az orvosok, üzletemberek és kereskedelmi utazók. A sportos dogkartból fejlődött kia Ralli kocsi, a piaci és a vidéki kocsik, a hagyományos Ír Jaunting Car, a Governess Cart, és a Cocking Cart, amelyeknek neve a kakasviadalokon való képzettársításon alapul (angolban cock: kakas). a Governess Cart(nevelőnők kocsija) - amelyekre egy hátsó ajtón át lehetett felszálni - lehetővé tette a nevelőnők számára,hogy magukkal vigyék a gyerekeket, nem félve attól ,hogy azok kiesnek útközben. A negyedik csoportba tartozó braekek négykerekű sportos jűrművek voltak, amelyekre néha akár hat személy is felfért a kutyákkal és az elejtett vadakkal. A fiatal lovak fogathoz való szoktatását a Skeleton Breaket, más változataikat, mint például a Wagonettet utasok és csomagok szállítására használták.Ezeket húzhatta 1,2,3 (egy elől kettő mögötte) vagy akár több ló is. Ezeken kívűl megemlíthetjük még a pados kocsikat és az omnibuszt is.